Montag, 6. August 2012

HET LOO...




Het Loo - Apeldoorn, Holandia - krolewska rezydencja wybudowana w latach 1685-1692 przez krola Wilhelma III Oranskiego. Do roku 1975 sluzyla rodzinie krolewskiej jako letnia siedziba. Obecnie znajduje sie tam muzeum narodowe i chociaz dane mi bylo zobaczyc te wspaniale wnetrza - obowiazuje, niestety, zakaz fotografowania, dlatego nie moge sie podzielic zadnymi wrazeniami. Pochwalic sie natomiast moge zdjeciami z barokowego parku, ktory przylega do palacu i tworzy jegp piekne obramowanie.
Zdjec zrobilam dosc duzo, ale jak zwykle w takich chwilach trudno sie zdobyc na selekcje, stad moze znowu spora ich porcja, ale czy mozna sie oprzec takim widokom?!









































































































22 Kommentare:

  1. Park przepiękny, rośliny, fontanny, rzeźby zachwycające. Piękne miejsce.
    Pozdrawiam serdecznie.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ten park jest w stylu holenderskiego baroku, przynajmniej tyle sie doczytalam. Ale miejsce jest zaiste piekne!

      Löschen
  2. Nie można! I od jakiegoś czasu rozumiem Cie bardziej niż kiedykolwiek przedtem... :-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tja... Przed takim zjawiskiem ostrzegalam Cie wielokrotnie :-)))

      Löschen
  3. A widoki rzeczywiście ciekawe, jak to starannie utrzymane ;-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Holendrzy maja lekka reke do wszystkiego, co wiaze sie z kwiatami i ogrodami....
      Tez bylam zachwycona!

      Löschen
  4. Najbardziej podobają mi się trawniki, takie z kamyczkami wodze po raz pierwszy chyba. Prosty pomysł, a jaki wdzięczny. Fontanna z globusa, to strzał w dziesiątkę. Wszystko tu jest piękne. Moja wycieczka do Przelewic zakończyła się wielkim uczuleniem, bo pogryzły nas jakieś meszki i zaczerwienienie tkwi na rękach do dziś. Całuski od nas wszystkich.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Lotus, ciesze sie bardzo, ze podobaja Ci sie moje impresje z tego miejsca... Przykro mi bardzo, ze masz uczulenie. Mam nadzieje, ze w miedzyczasie minelo.
      Calusy dla calej Rodzinki!

      Löschen
  5. Brakuje mi tu Ślimaczka -Błękitka :-)

    AntwortenLöschen
  6. Mialas racje - nie mozna oprzec sie tym widokom.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. To jest zaiste piekne miejsce w ktorym zatrzymal sie urok przeszlosci...

      Löschen
  7. Twoje zdjęcia ukazują piękno tego miejsca.
    Tutaj wszystko zachwyca. Można chodzić i podziwiać każdy metr/2
    Jesteś doskonałym fotografem i Twoje zdjęcia można oglądać z wielkim zachwytem.
    Pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Serdecznie dziekuje za komplement, klaniam sie i posylam szerokie usmiechy i bardzo serdeczne pozdrowienia!!!

      Löschen
  8. Piękne miejsce, bardzo lubię odwiedzać takie ogrody. Pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Takie miejsce to moja wielka slabosc i to od lat... Do parku czy ogrodu mam ochote isc zawsze, do kawiarni raz na sto lat...
      Serdecznie Cie pozdrawiam i dziekuje za Twoje wizyty tutaj!

      Löschen
  9. Witaj Alegrio.
    Dziękuję za cudne fotki. Obudziłaś wspomnienia. Parę lat temu i ja byłam w Apeldoorn i zwiedzałam Pałac Het Loo. Ale wtedy jeszcze można było fotografować wnętrza. Mam mnóstwo zdjęć tego wspaniałego miejsca. Ogród jest uroczy. Czy na dziedzińcu koło powozowni chodzi jeszcze paw?
    Pozdrawiam ciepło :)
    Mileda

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Miledko, co za niespodzianka!!!!!!!!! Ciesze sie bardzo, ze sie pojawilam, bylam kilka razy u Ciebie w blogu, ale tam cisza :-(
      Druga niespodzianka to fakt, ze tam tez bylas! Pawia nie widzialam, ale za to wnetrza robia wrazenie... Teraz coraz czesciej nie wolno fotografowac, pewnie ma to jakis sens, ale szkoda czasami wyjsc z takiego miejsca z pustym aparatem. Pozdrawiam Cie serdecznie!

      Löschen
  10. Piękne miejsca, które bym chciała zobaczyć. Widzę dzięki Tobie i napawam się tą przepiękną zielenią, tymi fontannami, rzeźbami itd itd... :) pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Bardzo, ale to bardzo sie ciesze, ze moje zdjecia zrobily na Tobie takie wrazenie. Dziekuje za liczne komentarze i serdecznie pozdrawiam!

      Löschen
  11. Bardzo lubię labirynty z żywopłotów, a takie wzory z murawy widzę po raz pierwszy - też sa piękne!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. To jest istotnie ciekawe rozwiazanie, z gory na pewno cudnie wyglada, ale i tak mozna sie tymi wzorkami tylko zachwycac!

      Löschen