Montag, 3. September 2012

ALZACKIE IMPRESJE... (2)




Przy wjezdzie do Colmar zaskakuje oczy... Statua Wolnosci!
Oczywiscie zdziwilam sie bardzo, ale dopiero troche pozniej dowiedzialam sie dlaczego znalazla sie akurat na rondzie przy wjezdzie do tego miasta. Otoz okazalo sie, ze ta "wlasciwa" statua jest stworzona wg projektu Frederica Augusta Bartholdiego, ktory pochodzi wlasnie z Colmar... W ten sposob chciano pewnie podkreslic, ze to wlasnie tutaj narodzil sie projekt obiektu, ktory kazdy dobrze zna...




















12 Kommentare:

  1. Ja tez jestem zdziwiona,ale po Twoich wytluaczeniach juz wszystko wiem. Dziekuje za takie ciekawostki.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Mnie sie ta ciekawostka tez spodobala!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen
  2. Ależ to niezwykłe? Statua Wolności.
    Właściwie to niczym mnie już nie zaskoczą niemieckie miasteczka.
    One są po prostu piękne.
    Jestem nimi oczarowana. A dzięki Tobie poznaję je dodatkowo i bardzo dogłębnie.
    Pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Lucjo, prezentowane miasteczka sa wprawdzie blisko granicy, ale za to juz po francuskiej stronie. Tak czy inaczej godne sa zobaczenia, bo maja szczegolny urok!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen
  3. No tak, można się nieźle zdziwić :-)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. A ja jeszcze myslalam, ze statua jest z jakiegos betonu a tymczasem okazuje sie, ze z miedzi, stad ten zielony kolor...

      Löschen
  4. Fantastyczny i niespodziewany widok. Pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nie ukrywam, ze ja sama tez bylam zaskoczona!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen
  5. A to ciekawe. Sama zdziwiłabym się widząc, że statua stoi sobie w takim miejscu. Masz szczęście do poznawania pięknych miejsc. Nie mam już siły na wycieczki, jestem słaba i szybko tracę siły. Tyle chciałoby się jeszcze zobaczyć. Byliśmy u Lenki na rozpoczęciu roku szkolnego i wróciłam bez sił. na dodatek utraciłam fotografie, które robiłam. Czekam właśnie na informatyka, może coś odzyskamy. Pozdrawiam.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oj, to pech... Mam nadzieje, ze zdjecia jednak odzyskalas, a ja nie moge sie nadziwic, ze Ksiezniczka juz do szkoly poszla... Jak czas szybko plynie!!!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen
  6. czyli świat jest jednak mały....pozdrawiam, ściskam, całuję

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Czasami istotnie sie mozna zdziwic roznym miedzynarodowym powiazaniom...
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen