Dienstag, 2. Oktober 2012

ALZACKIE IMPRESJE... (5)





Uplynelo troche czasu od wyprawy do Alzacji, ale mam jeszcze pare zdjec, ktore chcialabym tutaj pokazac. Tego dnia pogoda nie byla specjalnie udana, ale i tak ruszylismy na zwiedzanie.
Zamek Haut-Koenigsbourg...
Polozony na wysokosci 800 m npm zamek daje mozliwosc obejrzenia panoramy okolicy. Poczatki datuja sie na XII wiek, przez dziewiecset lat historii istnienia przeszedl rozne losy. W trakcie wojny trzydziestoletniej zburzony i dopiero na poczatku XX wieku zostal odrestaurowany, po osmioletnim okresie prac zostal w roku 1908 oddany do uzytku.

Tyle o zamku...

Jak juz wspomnialam, czas ucieka i nie da sie ukryc, ze za oknami widac kazdego dnia nowe pocalunki jesieni... Drzewa powoli zmieniaja szaty na bardziej zlociste i pewnie niedlugo bedzie bardzo kolorowo, ale jesien niesie ze soba smutek przemijania...

Jutro wybieram sie do Bawarii i mam nadzieje przywiezc pare ladnych zdjec. W polowie miesiaca jade do Polski i juz mnie teraz serce boli, bo moja mama jest w coraz gorszej formie. Czuje sie zupelnie bezradna...
Czy mozna pogodzic sie z przemijaniem i odchodzeniem? Nie wiem...




































17 Kommentare:

  1. Witaj Alegrio !
    Wybacz, ale niepokoiłam się o Ciebie. Jak cudownie, że już jesteś.
    Piszesz, że pogoda była niespecjalna. Niebo ma kolor błękitu.
    Świetne zdjęcia, cudowne miejsce. Można się zachwycać i podziwiać piękno tego miejsca.
    W związku z wyjazdem do Bawarii, życzę wspaniałych wrażeń o tej porze roku. Przypuszczam, że drzewa będą się już złocić...
    Alegio, doskonale rozumiem, że martwisz się o swoją Mamę. Niestety nic nie poradzimy, taki jest nasz los, tu na ziemi...Przychodzi czas, musimy odejść na druga stronę...
    Gdy kocha się kogoś bardzo mocno, to bardzo trudno jest się pogodzić z Jego odejściem...
    Serdecznie pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Jak milo mi czytac takie slowa... Niestety, nie potrafie systematycznie pisac w blogu, z roznych przyczyn zreszta. Moze jednak i to sie zmieni ktoregos dnia na lepsze...
      Odchodzenie to caly proces, moze wlasnie ten czas jest potrzebny do tego, aby przyzwyczaic dusze i serce do tego, co nieuchronne.
      Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

      Löschen
  2. Fantastyczne zdjęcia, piękny zamek, a jego położenie bajkowe. Pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Istotnie, jest to piekna budowla i do tego pieknie polozona.
      Ciesze sie, ze Ci sie moje zdjecia podobaja!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!!!!

      Löschen
  3. Alzacja jest piękna a zamek jak odpowiada swoim pięknem super zdjęcia napiszę za poprzedniczką że jest bajkowy serdecznie pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Dziekuje za komplement, bardzo sie ciesze czytajac, ze moje zdjecia sie podobaja!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen
  4. Pogodzić się nie można, ale trzeba przyjąć... Jedna z wielu rzeczy na które nie mamy wpływu... Niestety..., a może dobrze...? Swoje życie trzeba przeżyć i nie da się go odrestaurować jak najpiękniejszego zamku... Możemy tylko podziwiać i dziękować, że było nam dane w nim uczestniczyć...
    Smutek, jesień, melancholia, łzy... - te to się dobrały!!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tak jest... Jesiennie sie zrobilo, na zewnatrz i wewnatrz moich mysli...
      Nieuchronnego nie mozna od siebie odsunac, dlatego trzeba sie przyzwyczaic do tego, ze tak juz byc musi.
      Serdecznosci Violinku!

      Löschen
  5. Napisać, że to piękne miejsce... za mało. To okno do nieba. Przepiękna architektura i tylko myśl o Twojej mamie mąci mi odbiór tego pięknego miejsca. Najserdeczniej życzę Ci jak najmniej zmartwień. Przemijanie jest nieuchronne i trzeba spokojnie do tego podejść, choć wiem jakie to jest trudne. Pozdrawiam ciepło.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. To prawda, ze mysli o mojej mamie nie opuszczaja mnie wcale... Probuje trzymac rownowage w tej sytuacji, ale nie wiem, czy to w ogole mozliwe. Za tydzien jade do kraju, mam nadzieje, ze uda mi sie z mama spedzic pare chwil pelnych swiadomosci.
      Serdecznosci i usciski Lotus!

      Löschen
    2. Pamiętam czasy, kiedy sama przeżywałam takie dylematy. Zawsze miałam poczucie, ze czegoś nie dopilnowałam, że mogłam więcej. To nie prawda, nie jesteśmy pewnych rzeczy przeskoczyć i w życiu nie wszystko od nas zależy. Nie walcz z myślami, spróbuj ustawić się do przemijania pozytywnie i że tak być musi. Nie wolno być niewolnikiem swoich myśli. Wiem, ze to ciężko, bo ja też byłam uzależniona od sytuacji rodzinnych i głęboko przeżywałam. jedź na wycieczkę, bo takie oderwanie jest Ci potrzebne. Lenka ładnie w szkole sobie radzi. Zobacz jak tańczy, dałam tu maleńki filmik jej ubiegłorocznych możliwości.http://lenka26.blogspot.com/ Tańczy solówkę, chyba poznasz. Miłego dnia Ci życzę.

      Löschen
  6. Pięknie tam jest, nigdy jeszcze tam nie trafiłam.
    Na temat przemijania tylko same smutne myśli przychodzą mi do głowy... niestety niektórym czas się kończy...
    Pozdrawiam Ciebie serdecznie.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja tez tam bylam pierwszy raz. Do tej pory znalam tylko Straßburg, ktory jest pieknym miastem. Widac nie trzeba daleko jechac, aby zobaczyc cos pieknego!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!

      Löschen
  7. Cudowne zdjęcia!!!
    Zamek dość potężny kryje zapewne wiele tajemnic historii.
    Nadchodzi złota jesień, za nią czai się zima - rady na to nie ma.
    Życzę pogody ducha mimo wszystko i wbrew wszystkiemu.
    Życie nie jest bajką, niestety....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Dziekuje Jolanto za dobre slowa...
      Ciesze sie, ze Ci sie moje zdjecia spodobaly, to mile!
      Pozdrawiam Cie serdecznie!

      Löschen
  8. Jak milo,ze jestes.Ja kiedy widze takie zamczyska to podziwiajac ich piekno,zawsze sie zastanawiam - ile one moglyby nam powiedziec.Swiadkami ilu rzeczy byly. Choc to trudne zycze pogodnych mysli i przytulam cieplutko.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Witaj Jonolu... Milo mi widziec Cie tutaj... Ciesze sie, ze i to zamczysko Ci sie spodobalo.
      Serdecznie Cie pozdrawiam i obiecuje szybko pare zdan!


      Löschen