Montag, 25. Juni 2012

SKANSENOWE OBRAZKI...




Niedawno odwiedzilam miejscowy skansen, ktory obejmuje obiekty z ostatnich pieciuset lat... Jest to jednak "zywy" skansen, poniewaz znajduja sie tu zwierzeta a niezaleznie od tego pokazane sa rozne aspekty dawnego zycia, ktore ozywaja na chwile. Widzialam grupe dzieci, ktora pod okiem opiekunki prala lniana posciel, na poczatek gotujac ja a pozniej trac na tarce... W taki sposob zobaczyc mozna warunki wykonywania roznych prac i jest to naprawde ciekawe.
Nie fotografowalam wnetrz, ktore sa po czesci umeblowane, moze innym razem.
Dzisiejsza wycieczka po skansenie to obrazki, ktore zostaly spontanicznie uchwycone w kadr...













































21 Kommentare:

  1. W Polsce powstają coraz to nowe skanseny - taka widać teraz moda. Ta jednak - myślę o modzie na skanseny - jest fajna, bo bardzo młodzi ludzie mogą zobaczyć jak to 'drzewiej' wyglądało. Takie pranie jak opisujesz to dla dzieci frajda. Wtedy jednak frajdą nie było, niestety...
    W tym roku powstał nowy skansen w Górach Świętokrzyskich - wkrótce go pokażę, zapraszam już dzisiaj.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Dziekuje za zaproszenie Jolanto... To wielkie pranie bylo zabawne, bo dzieci w wieku takim zdaje sie jeszcze przedszkolnym z cala powaga i zapalem wnosily swoj wklad do wykonywanej pracy. Na koniec wszystko zostalo porzadnie powieszone na sznurku. Ten skansen jest bardzo ciekawy, ale moglam pokazac tylko wycinek. Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

      Löschen
  2. Alegrio,uwielbiam skanseny. Jeżeli tylko nadarzy się okazja z lubością je oglądam.
    W ostatnim czasie byłam w Nowym Sączu i Pszczynie. W tych skansenach była architektura drewniana.
    Wybacz moją ciekawość, z jakiej części Niemiec pochodzi przedstawiony Skansen.
    Zainteresowało mnie tutejsze budownictwo, jest całkowicie inne niż dotychczas widziałam.
    Zachwycają mnie jak zwykle Twoje zdjęcia. Są przepiękne.
    Pozdrawiam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Witaj Lucjo, jak milo Cie widziec! Skansen znajduje sie na terenie Baden-Württemberg a wiec na poludniowym zachodzie Niemiec. Calosc obejmuje 70 obiektow, najstarszy chyba jest dom z 1515, gdzie w srodku mozna sobie wyobrazic jak ludzie zyli pod jednym dachem ze zwierzetami, jak miescila sie w tym wszystkim stodola. Dziekuje za komplement na temat zdjec, milo mi bardzo!!!
      Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

      Löschen
  3. Jaka porządna buda dla psa z dachówkami :-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tak jest... Ta buda tez nie uszla mojej uwadze :-))). Pozdrawiam Cie!!!

      Löschen
  4. Pamietam z dziecinnych lat,wakacyjnych wyjazdow taka wies.Nia mam na mysli takiego skansenu!Ale taka zielona wies z kaczkami i kurami na podworku,stodola,chlewem,malwami pod oknami,zielskiem pod plotem sciezkami w trawie.Teraz na podworku kolorowe rowno ulozone kamienne puzle,przyciete trawniki i iglaki.Kwiatow i zwierzat brak.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tutaj czas zatrzymal sie w miejscu. To nie tylko ciekawy, ale bardzo rozlegly obiekt, ktory obejmuje 70 budynkow roznego przeznaczenia.
      Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

      Löschen
  5. Alegrio, znalazłam twój blog przez przypadek. Zaciekawił mnie skansen. Jest bardzo unikatowy.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nie potrafie Ci powiedziec, w jakim stopniu jest unikatowy, ale ciesze sie, ze Cie zaciekawil. Pieknie dziekuje za wizyte i zapraszam do kolejnych :-)))
      Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

      Löschen
  6. Skansen ten jest inny od tych, które widujemy w Polsce. Nasze przedstawiają wieś drewnianą i słomianą. Bardzo lubię bywać w takich miejscach, oglądam urządzenia, z których w dzieciństwie korzystałam i które pamiętam. Mnie powinno się do skansenu wstawić jako eksponat. Pozdrawiam ciepło.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Z tym wystawieniem w skansenie przesadzasz, z Twoim wygladam dlugo bys musiala czekac na przyjecie :-))) Niestety, nie naogladalam sie skansenow, dlatego trudno mi porownac z innymi, ale ten jest na pewno bardzo rozlegly i ciekawy.
      Serdecznie Cie Lotusiu pozdrawiam i sciskam!

      Löschen
  7. W końcu Cie odnalazłam , piękne zdjęcia , lubię zwiedzać takie miejsca. Ostatnio byłam na mazurach w prywatnym skansenie , cudeńko szkoda ,ze nie mam zdjęć.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Witaj, milo mi, ze przyszlas z wizyta... Moze jeszcze uda Ci sie odwiedzic ten mazurski obiekt, zdjecia na pewno beda ciekawe!

      Löschen
  8. Sielsko-anielskie obrazki.Serdeczne pozdrowienia w nowym miejscu.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Witaj Zosiu, ciesze sie, ze tutaj trafilas i ze w przyszlosci bedziesz mnie odwiedzac.
      Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

      Löschen
    2. To oczywiście zasługa nieocenionej Vi:-))

      Löschen
  9. Ania z Siedliska27. Juni 2012 um 16:19

    Ci ludzie z tamtych lat podobno mieli więcej czasu niz my, z naszą wiedzą i techniką. Ciekawe... Jak pieknie te gąski komponują się z kamienną oborą. Uściski !

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Mysle, ze pospiech rodzi jeszcze wiekszy pospiech i niecierpliwosc. Im szybciej sie poruszamy i dzialamy, tym chcemy wiecej zalatwic, wiecej zrobic, wiecej przezyc... Pewnie gdzies jest jakas granica, ale ja juz sie o tym nie dowiem.
      Gaski tez mi sia podobaly, dlatego je sfotografowalam.
      Serdecznosci i usciski!

      Löschen
  10. Piękne miejsce i rzeczywiście tchnie spokojem... Tam to nawet ja bym zwolniła... :-)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Mam nadzieje, ze bedziesz miala okazje do tego spowolnienia :-)))

      Löschen